Важността на празничните молитви - 25 Юни 2017 - Ислям - истината за живота!
Събота, 22.07.2017, 15:43

Добре дошли Гост | RSS
www.muslims.ovo.bg
"Чети в името на твоя Господ..." Свещен Коран (96:1)
ГлавнаРегистрацияВход
Главно меню

Категории
Статии [79]
Новини [37]

Мини-чат

Нашата анкета
Оценете моя сайт
Общо отговори: 11

Статистики

Общо онлайн: 1
Гости: 1
Потребители: 0

Главна » 2017 » Юни » 25 » Важността на празничните молитви
20:26
Важността на празничните молитви

Важността на празничните молитви
 

 

Празник “аид” означава щастие или веселие, което се връща и се повтаря. Празничната молитва е много важна за всички мюсюлмани. Тя има достойнствата на всекидневните молитви, както бе обяснено по-горе, ефектите на седмичното събиране при петъчната молитва и характеристиките на годишните събирания на мюсюлманите. Мюсюлманите имат два празника. Първият се нарича “аиду-л-фитр” ­ празник по повод привършване на говеенето след Рамадан. Това става през първия ден от месеца Шаууал, десетия месец на мюсюлманската година, той следва месец Рамадан, през който е бил низпослан Коранът и тогава се говее. Вторият празник се нарича “аиду-л-адха” ­ празник на жертвоприношението. Това става на десетия ден на месец Зу-л-хиджа, последния месец на мюсюлманската година, който следва завършването на поклонението в Мека (хадж), едно изключително посвещаване.

Тези два ислямски празника са уникални във всяко отношение. В никоя друга религия или социополитическа система не се среща нещо подобно. Освен висшите духовни и морални черти тези празници имат несравними качества:

1. Всеки празник (аид) е тържество вследствие на значително постижение на мюсюлманина в служенето на Аллах. Първият празник идва след цял месец на пълни дневни пости. Вторият празник отбелязва завършването на хадж в Мека, през който мюсюлманинът демонстрира своето отричане от светските грижи и откликва на зова на Аллах.

2. Всеки празник е благодарствен ден, в който мюсюлманите се събират в братска и радостна обстановка да изкажат благодарност на Аллах за помощта при изпълнение на духовните им задължения преди празника. Тази форма на благодарност не се ограничава в духовното посвещаване и устния израз. Тя е много повече ­ израз на социален и хуманен дух. Мюсюлманите, завършили говеенето през Рамадан, изразяват своята благодарност към Аллах, като раздават милостиня на бедните и нуждаещите се през първия празник. По подобен начин мюсюлманите, извършили поклонение хадж в Мека, както и тези, които остават вкъщи, извършват своите жертвоприношения, заколвайки жертвените животни за разпределение сред бедните и нуждаещите се.Разпределянето на милостинята и на жертвените животни е част от най-важните особености на празниците. Тази ислямска форма на благодарност е завършено съчетание от духовно посвещаване и човешка благосклонност ­ нещо, което се среща единствено при Исляма.

3. Всеки празник е ден на възпоминание. Дори и в най-радостните си дни мюсюлманите започват деня с поклонение пред Аллах. Те се молят и прославят Неговото име и Му благодарят за Неговата благодат. В този ден те си припомнят покойните, като се молят за душите им, припомнят си също нуждаещите се, които протягат ръка за помощ, натъжените, като им изказват съчувствие и утешение, болните, като ги посещават и им пожелават оздравяване. Така значението на възпоминанието през този ден надвишава всички рамки и се разпростира далеч извън човешкия живот.

4. Всеки празник е ден на победа. Човекът, успял да осигури духовните си права, посреща празника с чувство за победа. Печели онзи, който искрено изпълни задълженията си, свързани с празника. Той доказва, че силно владее своите желания, упражнява самоконтрол и се наслаждава на вкуса на дисциплинирания живот. След като човек постигне тези качества, той е спечелил най-голямата си победа, защото знаещият как да се самоконтролира и да дисциплинира желанията си е свободен от грях и грешки, от страх, порок, неприличие, ревност, алчност, унижение и други робски прояви. Затова, когато посреща празника, отбелязващ достигането на неговата свобода, той всъщност празнува своята победа и така празникът се превръща в ден на победа.

5. Всеки празник е ден на жътва. Всички работещи по пътя на Аллах, всички истински вярващи в този ден жънат плодовете на добрите си дела, когато Аллах отдава Своята милост и благослов в изобилие. От друга страна, в ислямското общество се събират дарения в името на религиозното братство и социалната отговорност. Тези дарения се дават в дух на взаимна любов, съчувствие и загриженост. Затова всеки член на ислямското общество по един или друг начин ще пожъне плодове или ще придобие полза. Аллах дава без ограничения, особено на онези, които искрено се интересуват от благополучието на вярващите си събратя. Онези, които нямат какво да дадат, ще получат заедно с огромните Божи дарове дарения от своите братя-благодетели. Имащите и нямащите ще се насладят на благослова на Аллах и наистина ще бъде ден на добра жътва.

6. Всеки празник е ден за прошка. Когато мюсюлманите се събират за празничната молитва, те всички с цялото си сърце молят своя Господ за прошка и усилване на вярата. Аллах е обещал на Своите искрени раби милост и прошка. В такава общност, обърната към Аллах, всеки истински мюсюлманин би се почувствувал засрамен пред Аллах, ако изпитва неприязън или лоши чувства към своите събратя. Истинският мюсюлманин непременно ще бъде дълбоко впечатлен от това братско и духовно множество и ще овладее лошите си чувства, ако има такива. В същото време той ще прости на онези, които са му причинили зло, защото самият той ще се моли за Божията прошка и ще направи всичко за постигане на тази цел. Духът на това множество го е научил, че ако прости, ще му бъде простено. И когато той прости, Аллах ще му прости греховете. И затова този ден е ден за прошка.

7. Всеки празник е ден за мир. Когато се установи мирът в сърцето на мюсюлманина, той сключва свещен договор за мир с Аллах. И когато човекът е в мир с Аллах, тогава той заживява в мир със себе си и с цялата вселена. Затова, когато отбелязва празника по правилния начин, той всъщност сключва мирен договор със себе си и с Аллах, и затова празничният ден е ден за мир.

Това е правилното значение на ислямския празник: ден за мир и благодарност, ден за прошка и победа на морала, ден за добра жътва и забележителни постижения, и ден за напомняне, че ислямският празник е всичко това, но и нещо повече ­ той е ден на Исляма, ден на Аллах.

 

Източник: Анонимен

Категория: Статии | Преглеждания: 10 | Добавено от: Muslims | Рейтинг: 5.0/1
Общо коментари: 0
avatar
Вход

Търси

Календар
«  Юни 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архив на записите

Приятели на сайта
  • www.globalquran.com
  • www.albuhari.com
  • www.iman-islam.alle.bg
  • www.islam.forumup.com
  • www.takva.co.uk
  • www.muslimsbg.com
  • www.muslimabg.com
  • www.vaprosiislam.com
  • www.koranbg.com
  • www.nuvvab.net
  • www.sodu-ruse.com
  • www.sodu-momchilgrad.com
  • www.islamicinstitute-bg.org
  • www.ikra.ucoz.net
  • www.islamicnook.ovo.bg
  • www.diagnosa.net
  • www.desebg.com
  • www.noorbg.net
  • www.palestine.bg
  • www.grandmufti.bg


  • Copyright Muslims.ovo.bg © 2017